tisdag 22 november 2016

Bra besked och tunga tankar.

Att gå på ett läkarbesök fyller mig alltid med massa olika känslor. Igår träffade jag min läkare för att få reda på min senaste röntgen. Har behandlingen hjälp eller inte. Jag har ju den senaste gången fått den "mildare" behandlingen eftersom min mage gav upp av den lite tuffare. Så nervositeten över vida det hade tagit eller inte fyllde hela min kropp från topp till tå. Men beskedet var positivt! Några av tumörerna hade krympt och några var oförändrade. Så allt som allt ett bra besked =)

Mötet började såklart med att jag, utan att knappt hunnit ta av mig jackan, nästan skrek ut frågan om vida det hade hjälp eller inte. Cecilia, min läkare, var inte sen på att svara att det var positivt så efter de 15 sekunderna spenderade vi resten av mötet med att diskutera framtiden och nästa steg. Dubbla känslor... Det är alltid tungt att höra verkligheten. Det är så svårt att ta in... Det är så underligt att höra hur min kropp kommer att påverkas med tiden. Och alla dessa beslut jag måste ta. Väga för och nackdelar. Ska vi köra på med mer cellgifter? Vågar jag vänta lite så att jag kan få leva "normalt" en månad eller två? Vad skulle det kunna innebära? Och att hela tiden försöka leva i nuet, inte se för mycket framåt eftersom ingen kan veta vad framtiden kommer att utvisa. Det är svårt när en är en planerare som jag. Det är svårt att tänka om. Leva några månader i taget. Men jag försöker, och jag klarar det ganska bra ändå. Det kanske är oundvikligt... kroppens försvarsmekanism... att glömma bort det i korta stunder. Det kanske är ett måste för att klara av det. Tack hjärnan i så fall för det. Tack.

Så nu har jag tagit ett beslut. Jag kommer att vara behandlingsfri en period nu. Så jag ska hinna leva lite. Resa, träna, dansa, skratta, dricka vin... och flytta! Ta nya steg mot nya tider. Och jag måste ju orka packa ner och packa upp =) Har fortfarande inte hittat en andrahandshyresgäst så om någon är intresserad eller vet någon som är så hör av er!

Stor kram allihopa och tack för att ni läser!
Bildresultat för I can do it

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar